killer webcopy voor je website

Wil jij een goede business website, maar vind je het moeilijk om:

– jouw salespitch te vertalen naar een helder en prikkelend verhaal?
– jouw bedrijf persoonlijk en authentiek te presenteren?
– jouw doelgroep te bereiken met de juiste informatie?
– jouw bezoekers om te zetten in klanten / consumenten?
– te bepalen wat er minimaal op je website moet staan en waar?

Je bent niet de enige.

Een business succesvol runnen is een vak apart, maar je business online verkopen ook. Met killer webcopy voor je website help ik je hiermee. Of je nu een eenmanszaak hebt of een bedrijf met 250 medewerkers, samen zorgen we ervoor dat je website, volledig in lijn met de merkwaarden van je bedrijf, de perfecte basis wordt voor je sales- en communicatiestrategie.

De 5 Pijlers Voor Een Succesvolle Website

Geen website is hetzelfde, dus een kant-en-klaar plan bestaat er niet. Maar bij het schrijven van killer webteksten houd ik me vast aan vijf pijlers waaraan een succesvolle website, in de basis, altijd moet voldoen:

1) Een heldere homepage
Hierop wordt onmiddellijk duidelijk wie je bent, wat je verkoopt en waarin jij je onderscheidt van de concurrent.

2) Een overtuigende productpagina
Op deze pagina staat helder beschreven welke producten of diensten je aanbiedt, voor wie deze bedoeld zijn, wat de onderscheidende factor is ten opzichte van de concurrent en dus de toegevoegde waarde voor je doelgroep. Last but not least, er is een duidelijke call to action* waarmee je de bezoeker aanzet tot kopen, bestellen, aanvragen of inschrijven.

3) Een authentieke over-ons-pagina
Benadrukt het karakter en de merkwaarden van je bedrijf, laat zien waar je voor staat met een duidelijke missie en visie en laat de bezoeker kennismaken met de mens(en) achter het bedrijf.

4) Converterende teksten
Geen pagina zonder duidelijk doel, geen tekst zonder call to action. Jouw website moet je doelgroep bereiken en verleiden tot actie. Deze actie verschilt uiteraard per pagina, maar het is een goede stok achter de deur die ervoor zorgt dat er geen doelloze, lange teksten op je website komen en je bezoekers voortijdig afhaken.

5) Geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO)
Alle teksten worden geschreven voor jouw doelgroep en getoetst aan de belangrijkste zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt in zoekmachines.

* calls to action zijn buttons, knoppen, linkjes, teksten die er voor zorgen dat de websitebezoeker een specifieke actie gaat uitvoeren. Bijvoorbeeld: schrijf je hier in, bestel nu, lees onze voorwaarden, download de gratis whitepaper etc.