I love online copywriting

“A copywriter is a sales person behind a typewriter” zei Judith Charles ooit, oprichter van het reclamebureau Creative Communication. En ze heeft gelijk, want als copywriter ben je altijd bezig met het verkopen van jouw boodschap. Wat een vak. Die constante afweging die je maakt, tussen de juiste woorden die net dat ene verschil maken. Het verschil tussen vertrouwen of wantrouwen, onderscheidend of middelmatig, doorklikken of afhaken. Het zoeken naar de juiste woorden is wat wij doen. De hele dag. You love it or you hate it.

I love it.

Karlijn_sliced

Ik ben een integere commerciƫle tijger
Als online copywriter maak ik gebruik van de ervaring die ik in de afgelopen vijftien jaar heb opgedaan als schrijvend journalist, producer van diverse reclamecampagnes en online communicatiespecialist. Ik ben, zoals ik het zelf noem, links begonnen en halverwege rechts afgeslagen. Door mijn journalistieke vakgenoten word ik inmiddels voor commerciƫle tijger aangezien en voor de communicatiebranche ben ik soms weer te integer. Ik bestempel deze veelzijdige werkervaring graag als mijn unique selling points: integer en commercieel. Mooi toch? Dat is helemaal communicatie nieuwe stijl, de klant van tegenwoordig neemt met minder geen genoegen meer.

Ik ben een stadsvrouw op slippers
Ook op het persoonlijke vlak heb ik te maken met twee werelden. Zo is er de wereld waar ik uit kom, vol terrasjes, hippe netwerkborrels, bijzondere boetiekjes en het immer 24/7 bruisende Amsterdam. Maar deze wereld heb ik zes jaar geleden (zes jaar alweer?) verruild voor de zilte zee en duinen van Noordwijk. Hier lopen de mensen op slippers, of blote voeten, of ze fietsen druipend in een wetsuit aan je voorbij. De haren zijn blond en veel te droog van de zon en de zee. Het is niet belangrijk of je gezien bent op die ene hippe borrel, nee op de het strand vragen ze elkaar “Hallo het was gister zuidwest 25 knopen, waar was je dan in godsnaam??” In Noordwijk voel ik mij soms een stadsvrouw op slippers. In Amsterdam ben ik een dorpsvrouw op hakken. Noem het mijn persoonlijke usp’s.

Waarom ik online copywriter ben
I love copywriting, maar schrijven voor internet… het vereist meer dan mooie woorden. Wie is de doelgroep, wat vindt zij belangrijk, hoe kunnen we haar bereiken en hoe kunnen we haar verleiden? Het vraagt om killer headlines, heldere boodschappen, creatieve ‘calls to action’ en veel inlevingsvermogen. Dit is vakmanschap: met de juiste woorden jouw doelgroep laten inzien dat ze jouw doelgroep is. Ik vind dat mooi. Het is een uitdaging die ik iedere dag weer aanga en ik kan er geen genoeg van krijgen. En omdat ik graag doe wat ik echt mooi vind en daar anderen mee kan helpen, heb ik begin 2013 besloten mijn baan op te zeggen. Ik ben nu fulltime online copywriter en slechts een muisklik bij jou vandaan.